Дистанційне навчання з української мови. 22 група. Викладач : Гіляровська Г.П.
Дистанційне навчання з української мови. 22 група. Викладач : Гіляровська Г.П.
12.03. Урок №60-61
Тема: Стильова роль неологізмів із застарілої лексики. Стильове забарвлення фразеологізмів, виражальні можливості їх.
Завдання :
- Опрацювати теоретичний матеріал за підручником(§41,42,ст.180-187)
- Виконати вправи 335, 337.
- Записати відомі вам неологізми
- Виписати фразеологізми , пояснити що вони означають , дібрати до них синоніми й антоніми, де можливо. Ні те,ні се,ловити рибу,ловити рибу в каламутній воді, за руку спіймати, тримати на руках ,брати в руки , брати ноги на плечі, ніг не чути, переступати з ноги на ногу,дати ногам спокій, натомити ноги; запубати на носі, кирпу гнути , залишитися з носом, не стукнути носа, не показувати носа, витирати носа, втерти носа,закрутило в носі.
- Готуємося до ЗНО.
- Запозиченими є всі слова рядка
А) стіна,географія, поні
Б) тополя, спорт,театр
В) диктор, музей, цирк
Г) брошура ,монітор, мрія
2. Доберіть українські відповідники до запозичених слів
|
Запозичене слово |
|
Власне українське слово |
1 |
конкурс |
а |
змагання |
2 |
ілюмінація |
б |
освітлення |
3 |
кулінарія |
в |
об'єднання |
4 |
коаліція |
г |
куховарство |
|
|
д |
склепіння |
3.Фразеологізмами є всі вислови , окрім:
А)комар носа не підточить
Б) сунути свого носа
В) лишити з носом
Г) чути запах носом
4. Установіть значення наведених фразеологізмів
|
Фразеологізм |
|
Значення |
1 |
стріляний птах |
а |
здоровий |
2 |
книга за сімома печатями |
б |
приховане |
3 |
кров з молоком |
в |
досвідчений |
4 |
гаряча голова |
г |
запальний |
|
|
д |
дурнуватий |
5.Утворіть фразеологізми
1 |
підливати олії у |
а |
полі |
2 |
товкти воду у |
б |
допомогу |
3 |
спіймати вітра в |
в |
ступі |
4 |
узяти ноги в |
г |
вогонь |
5 |
|
д |
руки |
6.У реченні: Після важкого дня я дуже втомився замість виділених слів доречний фразеологізм
а |
не чув ні рук ні ніг |
б |
ні за цапову душу |
в |
землі під ногами не чув |
г |
ні риба ,ні м'ясо |
18.03.20. Урок №62-63
Тема: УМР. Написання твору в публіцистичному стилі на одну із тем: « Сьогодення нашої країни», «Духовні цінності», «Нове в культурі мого народу».
Завдання
- Підготуватись до написання твору.
- Підібрати фактичний матеріал до однієї із тем.
24.03.20. Урок№64-65
Тема:Стильові особливості засобів словотвору. Стильові особливості частин мови.
Завдання.
- Опрацювати теоретичний матеріал(підручник §43,44
- Виконати вправи 356,358
- У реченні знайдіть улюблений префікс автора. Яке його значення? Якого відтінку він надає словам?
Ректор –це найкращий лектор,найкращий науковець, найкращий організатор, найбойовитіший захисник їхніх інтересів і…найгірший диктатор.Усе це , поєднане в одній людині, уможливлює педагогічний авторитет(І.Зязюк).
- Придумайте рекламу рідної мови, використовуючи слова з префіксом най -.
- Дати відповідь на запитання .
У чому особливості стилістичних засобів морфології? Що впливає на різну частотність вживання окремих частин мови та їхніх форм у різних функціональних стилях мовлення.
25.03.20 Урок № 66-67
Тема: УМР. Написання контрольного есе про доброту, доброчинність, чуйність у ставленні до себе й до інших. Вимоги до вживання синтаксичних одиниць у різних стилях.
Завдання:
- Підготуватися до написання контрольних есе.
- Робота з підручником §45
- Виконати вправи 375,376
- Готуємося до ЗНО. Знайдіть помилки. Зредагуйте речення.
Це була остання лебедина пісня цієї команди. З милим рай і в шалаші , але краще , якщо шалаш у раю. Проте автор цих рядків переслідував зовсім іншу мету. Коли я почув про це, мені стало не по собі. Двома руками згідна.
1.04.20 Урок №68-69
Тема: Контрольна робота(тести). УМР.Дискусія з теми « Чи потрібно бути мовно стійким?»
Завдання
- Повторити вивчений матеріал. Підготуватись до написання контрольної роботи.
- Проходьте тести ЗНО онлайн
- Будьте готові до проведення дискусії з теми « Чи потрібно бути мовно стійким?»