Дистанційне навчання з української літератури для учнів 12 групи. Викладач: Гіляровська Г.П.
Дистанційне навчання з української літератури для учнів 12 групи. Викладач: Гіляровська Г.П.
12.03.20 року 53 -54 урок
Тема: Образне слово поетичного модернізму. Леся Українка. Життєвий і творчий шлях.
План вивчення теми
- Образне слово поетичного модернізму.
- Альманах «З-над хмар і з долин». Угруповання « Молода муза» - зв'язок із зарубіжною літературою ,«нова» драма на межі століть.
- Життєвий і творчий шлях Лариси Косач.
- Драматична спадщина.
- Роль родини , культурного оточення й самоосвіти у формуванні світобачення письменниці.
- Збірка поезій « На крилах пісень» , її висока оцінка І. Франком . Основні цикли поезій.
- Неоромантизм як основа естетичної позиції Лесі Українки.
Опрацювати матеріал підручника ( О. Борзенко Українська література для 10 класу) с. 184-185,с.186-187,с.189-190.
Дати відповідь на запитання:
- Де провела дитячі роки Лариса Косач?
- Яка освіту вона одержала?
- Які життєві обставини вплинули на становлення й розвиток таланту Лесі Українки?
- Перша збірка Лесі Українки : історія її виходу , назва , провідні мотиви , вміст, оцінка сучасниками .
- Як Леся Українка визначила своє бачення неоромантизму?
Додаткова інформація розміщена на таких сайтах: 1)http://spadok.org.ua/lesya-ukrayinka/blog
2. https://uk.wikipedia.org/wiki/Леся_Українка
19.03.20 Урок 55-56
Тема: «Contra spem spero!» як світоглядна декларація сильної, вольової особистості. Символічність,романтичні образи … Призначення поета й поезії, мужність ліричної героїні , автобіографічні мотиви («Слово,чому ти не твердая криця»). Відданість своїм мріям , наполегливе прагнення до мети( « Мріє , не зрадь»). Зображення повені людських почуттів у вірші « Стояла я і слухала весну»…
Опрацювати матеріал підручника: с188, с.190-195.
Відповісти на запитання
- За яких обставин був написаний вірш «Contra spem spero»?
- Якими рисами наділена лірична героїня твору?
- Що означає образ « сізіфової праці»?
- Яке символічне значення має образ « зірки провідної»
- Яке враження справила на вас поезія « Слово ,чому ти не твердая криця …?
- Які мотиви поєдналися у творі?
- З якими словами Леся Українка звертається до своєї мрії у вірші «Мріє ,не зрадь…»
- Які емоції охоплюють ліричну героїню поезії «Стояла я і слухала весну»?
- Якою у творі постає весна? Як сприймає її лірична героїня?
Вивчити напам'ять поезію « Contra spem spero!»
Додаткова інформація розміщена на сайтах: 1. https://www.l-ukrainka.name
26.03.20 Урок 57-58
Тема : Урок мовленнєвого розвитку. Написання асоціативного етюду ,викликаного певним художнім образом . Драма – феєрія « Лісова пісня». Фольклорно-міфологічна основа твору.
Завдання для самостійної роботи:
- Написання асоціативного етюду, викликаного певним художнім образом.
- Прочитати «Лісову пісню»
- Опрацювати теоретичний матеріал підручника (с.196-198)
- Виконати завдання в рубриці «Читацький практикум» с.204-217
Додаткова інформація розміщена на сайтах: https://uk.wikipedia.org/wiki/Лісова_пісня , https://www.ukrlib.com.ua/books/printit.php?tid=508
2.04.20 Урок 59-60
Тема: Символічність образів «Лісової пісні». Природа і людина у творі.
План вивчення теми
- Символічність образів Мавки і дядька Лева – уособлення духовності і краси.
- Мати Лукаша й Килина – антиподи головної героїні Мавки
- Симбіоз високої духовності й буденного прагматизму і образі Лукаша
- Природа і людина у творі. Неоромантичне ствердження духовної сутності людини її творчих можливостей
- Конфлікт між буденним життям і високими пориваннями душі особистості, дійсністю і мрією. Почуття кохання Мавки й Лукаша як розквіт творчих сил людини
- Художні особливості драми –феєрії
Виявляємо літературну компетентність
- Яку ідею втілила авторка в образі дядька Лева?
- За що дядька Лева поважає лісовик?
- Як дядько Лев ставиться до Мавки?
- Що споріднює образи дядька Лева й Мавки?
- Що символізує образ Мавки?
- У чому виявилась роздвоєність натури Лукаша?
- Які цінності сповідують мати і Килина ? Чим споріднені ці образи?
- Яке враження справив на вас фінал драми ? Які почуття , думки він викликав?
Досліджуємо самостійно
- Звернувшись до тексту, простежте , як образи природи допомагають уявити розвиток почуттів Лукаша й Мавки . Підготуйте усні повідомлення
Готуємо проект
- Підготуйте мультимедійну презентацію за темою « Міфологічні образи в «Лісовій пісні»».
Ділимося думками і враженнями , виявляємо екологічну компетентність
- Як у творі представлена проблема взаємин людини і природи ? Чи актуальне це питання в наш час?
Виявлямо літературну, інформаційно- цифрову компетентність
- В електронному додатку до підручника знайдіть і перегляньте відео-лекцію про «Лісову пісню» Лесі Українки. Що нового дізналися із цієї лекції? Які тези авторки вас найбільше зацікавили?
9.04.20 Урок 61-62
Тема: Микола Вороний. Коротко про життя і творчість , багатогранну діяльність митця.
План вивчення теми
- Життя і творчість М. Вороного
- М. Вороний – ідеолог модернізації української літератури. Естетична програма митця, націленість на модерністські течії в новій літературі.
- Його творчість – перша декларація ідей і форм символізму.
- Єдність краси природи і мистецтва , образотворчі засоби в поезії(«Блакитна панна»)
Виконати завдання:
- Опрацювати теоретичний матеріал підручника ( с.218-223)
- Виявляємо читацьку компетентність:
- Коли М. Вороний був в еміграції?
- Чим він займався після повернення в Україну?
- За що письменника переслідувала комуністична влада?
- Які мотиви переважають у ліриці М. Вороного?
- Які почуття переживаєте ви, читаючи вірш «Блакитна панна»
- Вивчити напам'ять вірш « Блакитна панна»
16.04.20 Урок 63-64
Тема : Узагальнено – ідеалізований жіночий образ як сюжетний центр символістського твору. Мотив самотності людини. Згадка про революцію як данина естетиці доби соціальних перетворень( «Інфанта»). Олександр Олесь. Коротко про письменника . Неоромантичні символістські тенденції у творчості(«З журбою радість обнялась»)
Завдання
- Опрацювати теоретичний матеріал (підручник с.222)
- Дати відповідь на запитання (підручник с.223)
- У зручній для вас формі(тексту, плану,схеми) запишіть у зошит відомості про життєвий і творчий шлях Олександра Олеся ( підручник с. 224-225)
- Завітайте до віртуальної бібліотеки в електронному додатку до підручника й ознайомтеся із творами О.Олеся.
23.04.20 Урок 65-66
Тема: «Чари ночі» - перлина інтимної лірики української поезії. Драматичний етюд « По дорозі в казку»
План вивчення теми:
- Мотив краси кохання й молодості , філософські роздуми про гармонію людини і природи в поезії «Чари ночі»
- Музичність , звукова виразність поезій . майстерність у відтворенні настрою, емоцій.
- Експресивне висловлювання патріотичних почуттів у вірші «О слово рідне!»
- «По дорозі в казку». Дорога в казку – символ духовних поривань до кращого життя
- Маса , гурт людей і їхній провідник. Лідер - сильна особистість. Трагічна суперечність між мрією , духовністю й жорстокістю.
Завдання:
- Вивчити напам'ять поезію «Чари ночі»
- До яких роздумів спрямовує вас вірш «Чари ночі»?
- Прочитати етюд «Чари ночі»
- Опрацювати теоретичний матеріал(с.230-231)
- Підготуватись до контрольної роботи.