Дистанційне навчання з української літератури для учнів 23 групи. Викладач: Гіляровська Г.П.
Дистанційне навчання з української літератури для учнів 23 групи. Викладач: Гіляровська Г.П.
12.03.20 року 46 -47 урок
Тема: Нова хвиля відродження української літератури на початку 1960-х років. В.Симоненко. Коротко про митця. Традиційність його лірики.
План вивчення теми
- «Шістдесятництво» як явище культурологічне й соціальне. Його зв'язок із дисидентським рухом.
- Ідейно –стильове розмаїття ,тематична і формотворча новизна творчості шістдесятників.
- Життєпис В. Симоненка.
- Мотиви лірики поета.
- Образ України,громадянський вибір поета(«Задивляюсь у твої зіниці…»).
- Мотив самоствердження людини у складному сучасному світі «Я».
- Інтимна лірика В. Симоненка(«Ну, скажи,хіба не фантастично…», «Ікс плюс ігрек»)
Завдання
- Опрацювати матеріал про українську літературу 60- х років ХХ ст.(підручник с.188-189)
- Законспектувати життєпис В. Симоненка(підручник с.190)
- Прочитати твори поета
- Виконати завдання (підручник с.193)
Додаткова інформація розміщена на таких сайтах: https://uk.wikipedia.org/wiki/Симоненко_Василь_Андрійович , https://www.youtube.com/watch?v=7GMS2GejAZE
18.03.20 Урок 48-49
Тема: Дмитро Павличко. Основні відомості про поета, перекладача. Основні мотиви його творів. Іван Драч - невтомний шукач нового змісту і нової форми в поезії.
План вивчення
- Д. Павличко. Життя і творчість.
- Основні мотиви лірики Д. Паличка.
- Пісенна лірика, її популярність. Вірш «Два кольори». Національний колорит поетичних образів, роль антитези.
- Збірка любовної лірики « Таємниця твого обличчя». Використання фольклорних , персоніфікованих образів для передачі глибокого почуття кохання ( « Я стужився , мила , за тобою»)
- І. Драч . Біографічні дані.
- Поетична творчість. « Балада про соняшник» - поетичний роздум про суть мистецтва, процес творчості. Символічний образ соняшника, сонця.
Завдання
- Опрацювати матеріал про Д. Павличка та його твори , виконати завдання( підручник с.196)
- Вивчити напам'ять вірш « Два кольори»
- Прочитати матеріал про І. Драча ( підручник с.197-199)
- Довести , що «Балада про соняшник»-модерний твір.
Додаткова інформація розміщена на таких сайтах: https://uk.wikipedia.org/wiki/Павличко_Дмитро_Васильович
19.03.20 урок 50-51
Тема. Микола Вінграновський. Коротко про поета, прозаїка, кіномитця. Григір Тютюнник. Коротко про письменника і його творчість.
План вивчення теми
- М. Вінграновський – учень О. Довженка.
- Мотиви лірики. Вируюча пристрасть, несподівана асоціативність, буйна фантазія, образна деталь поезії
- М. Вінграновського.
- Інтимна лірика збірки « Цю жінку я люблю», «У синьому небі я висіяв ліс…» - поезія про «вічну», одну - єдину любов, яка перемагає труднощі , долає час і простір.
- Григір Тютюнник. Життя і творчість.
- « Три зозулі з поклоном». Вічна тема «любовного трикутника»в новітній інтерпретації.
- Образ любові як втілення високої християнської цінності , яка вивищує людину над прагматичною буденністю , очищає її душу. роль художньої деталі в розкритті характеру,ідеї.
Завдання:
- Опрацювати матеріал про М. Вінграновського і Григора Тютюнника ( підручник с.200-205)
- Висловити свої думки й відчуття , які навіяв вірш М.Вінграновського « У синьому небі я висіяв ліс…»
- Виконати завдання :с.205(підручник)
- Вивчити напам'ять уривок із новели « Три зозулі з поклоном»
Додаткова інформація розміщена на таких сайтах: https://uk.wikipedia.org/wiki/Вінграновський_Микола_Степанович
26.03.20 урок 52-53
Тема . Урок виразного читання . Виразне читання уривка з новели « Три зозулі з поклоном». Ліна Костенко. Творчий шлях. Особливості індивідуального стилю.
Завдання
- Опрацювати матеріал про Ліну Костенко(підручник с.209-210)
- Законспектувати життєпис Ліни Костенко.
Додаткова інформація розміщена на сайтах: https://uk.wikipedia.org/wiki/Костенко_Ліна_Василівна
1.04.20 Урок №54-55
Тема: «Страшні слова,коли вони мовчать», «Хай буде легко. Дотиком пера…»-ліричні роздуми про значення слова в житті людини , суть мистецтва , його роль в суспільстві; « Недумано, негадано…»- інтимна лірика ,яка спонукає до роздумів про суть кохання . Її сповідальність . « По сей день Посейдон посідає свій трон …»: мотив єднання людини зі світом рукотворної краси ( мистецтво) і природою. Зв'язок з античною міфологією . Пошуки справжнього щастя . Здатність людини протистояти дрібному і бачити величне.
Завдання:
- Визначити провідний мотив вірша «Страшні слова…»
- YOUTUBE. Послухати пісню «Недумано ,негадано…» у виконанні Ольги Богомолець. Що ви
відчули ,слухаючи її?
- Чим поезія « Хай буде легко…» близька до роману?
- Опрацювати літературно- критичний матеріал(підручник с210-215)
- Вивчити напам'ять одну поезію (на вибір)
2.04.20 Урок 56-57
Тема: Історико-фольклорна основа історичного роману у віршах « Маруся Чурай».
Духовне життя українців крізь призму нещасливого кохання. Центральні проблеми.
Завдання:
- Прочитати роман у віршах і виконати завдання на с.221(підручник)
- Опрацювати літературно-критичний матеріал підручника і відповісти на питання « У чому полягає драма любові «Марусі Чурай»»?
- Виписати цитати , що характеризують Марусю Чурай, Галю Вишняківну, Бобренчиху, Грицька, Івана Іскру.
- Написати формальне есе на тему « Чи винна Маруся Чурай у смерті Грицька Бобренка?»