A A A K K K
для людей з порушеннями зору
.

Методичні рекомендації щодо проведення Першого уроку в закладах професійної (професійно-технічної) освіти у 2021-2022 навчальному році  

Дата: 16.09.2021 13:37
Кількість переглядів: 14

 Перший урок дає старт новому навчальному року, проводиться в День знань, який відрізняється від інших днів навчання своєю святковістю, хвилюючими переживаннями, яскравістю вражень, новими надіями. Тому перший урок початку навчального року має нести як змістову, так і емоційну складову – налаштування на навчання, святковість настрою, мати триєдину основу, що полягає в навчанні чомусь новому, розвитку та вихованні.

Для першого уроку обирають найбільш важливі теми в житті народу, країни, держави. Прийдешній 2021-2022 навчальний рік розпочинається у значимі для українського народу та держави дні: 30-річчя Незалежності України, День пам’яті захисників України, які загинули в боротьбі за незалежність, суверенітет і територіальну цілісність України. Ці події мають скласти основу змістової частини першого уроку, який рекомендуємо провести під гаслом «Україні - 30».

 

При виборі теми уроку, сценарію його проведення, відповідно до Закону України «Про освіту» щодо принципів освітньої діяльності в частині академічної свободи педагогічних працівників педагогові надається право самостійного вибору. Тому класні керівники, викладачі мають право самостійно обирати тему Першого уроку, проводити його за власним сценарієм.

 

При підготовці змістової частини уроку просимо врахувати вимоги нормативно-правових документів:        

Концепції реалізації державної політики у сфері професійної (професійно-технічної) освіти «Сучасна професійна (професійно-технічна) освіта» на період до 2027 року щодо формування випускника закладу професійної (професійно-технічної) освіти як успішної особистості з активною громадянською позицією;

          Листа Міністерства освіти і науки України №4.5/1992-21 від 09.07.2021 року «Щодо відзначення Дня пам’яті захисників України, які загинули в боротьбі за незалежність, суверенітет і територіальну цілісність України» про

проведення 1 вересня 2021 року в навчальних закладах заходів з вшанування пам’яті захисників України;

          Розпорядження Кабінету Міністрів України №614-р від 9 червня 2021 року «Про заходи з відзначення у 2021 році Дня пам’яті захисників України, які загинули в боротьбі за незалежність, суверенітет і територіальну цілісність України» щодо виконання пункту 3 Плану заходів про проведення першого уроку у 2021/22 навчальному році із залученням ветеранів та інформування про подвиг захисників України, які загинули в боротьбі за незалежність, суверенітет і територіальну цілісність України, їх вшанування.

Інформаційні матеріали Українського інституту національної пам’яті

№ 1745/2.3-06-21 від 14.07.2021 до Дня пам’яті захисників України, які загинули в боротьбі за незалежність, суверенітет і територіальну цілісність України щодо рекомендацій:

присвятити перший у 2021/2022 навчальному році урок Дню пам’яті захисників України, які загинули в боротьбі за незалежність, суверенітет і територіальну цілісність України;

запровадити церемоніал покладання квітів до меморіальних дошок загиблим воїнам;

забезпечити гідний інформаційно-комунікаційний супровід усіх заходів, присвячених Дню пам’яті захисників України, через висвітлення подій на офіційних веб-сторінках закладів освіти;

по можливості створити / оновити наявні експозиції, присвячені боротьбі з російською агресією на Сході України, приділивши окрему увагу загиблим землякам, випускникам, які відзначилися бойовими подвигами та героїчними вчинками.

Інформаційні матеріали Українського інституту національної пам’яті розміщені на сайті Міністерства освіти і науки України в розділі «Загальна середня освіта, методичні рекомендації» за посиланням:

https://mon.gov.ua/ua/osvita/zagalna-serednya-osvita/metodichni-rekomendaciyi

          При доборі матеріалу та складанні сценарію першого уроку слід звернути увагу на такі моменти:

          - випускник закладу професійної (професійно-технічної) освіти має знати сучасну історію України, яка твориться сьогодні, вивчати минуле; це допоможе йому стати в майбутньому повноправним членом суспільства, мати змогу впливати на творення майбутнього своєї країни, сприятиме усвідомленню спільних цінностей української нації – державному суверенітету і незалежності, територіальній цілісності держави, демократичним засадам державного устрою, згуртованості суспільства, повазі до прав та свобод кожного громадянина;

- обговорення важливих тем українського державотворення допоможе сформувати гідне та правильне уявлення про те, на якому шляху перебуває Україна, які існують цивілізаційні виклики та загрози, яка роль кожного українця у збереженні та зміцненні державності; відчути приналежність до України, усвідомити себе українцем та особисту відповідальність за долю держави, українського народу;

- донести до свідомості здобувачів освіти, що усім українцям є навколо чого об’єднуватись, що берегти і захищати, чим пишатися та за що вболівати;

- урок має налаштувати на навчання, дати мотивацію на успіх та корисні роздуми щодо свого місця і ролі в житті суспільства, держави;

- урок має пройти урочисто, насичено, з яскравими і цікавими моментами.

У підготовці до Першого уроку пропонуємо скористатися правилами Першого уроку від освітньої платформи «Всеосвіта»:

Вдалі ідеї для першого уроку:

  • брати до уваги емоційність педагога ( сформувати позитивний настрій на новий навчальний рік);
  • підготувати кабінет, створити у ньому відповідну святкову атмосферу;
  • слухати учнів, обирати такі форми роботи, щоб здобувачі освіти більше висловлювали власні думки, міркування, не розділяти їхні відповіді на правильні та неправильні (це допоможе учням відчути, що їхні міркування доречні, а думки почуті);

  - спонукати до співпраці, підтримувати у здобувачів освіти бажання бути активними творцями уроку, а не сторонніми глядачами;

-   сформувати цілі на навчальний рік, запропонувати створити власну п’ятірку цілей на новий навчальний рік, зберегти дописи, які вкінці останнього дзвоника варто проаналізувати, чи здійснилися; протягом року стимулювати та підбадьорювати вихованців, пропонувати згадати написане і рухатись до обраної мети (така проста вправа допомагає відповідально ставитись до своїх планів та плідно працювати);

- використовувати колективні завдання (зробити  разом  макет будинку з цеглин чи дерева з листочками побажаннями одне одному).

 - підбиваючи підсумки уроку, запитати учнів, чи всі висловили власні думки, чи ніхто не бажає доповнити розмову додатковими ідеями та пропозиціями.

Недоречні ідеї для першого уроку:

  • не вести урок у форматі суцільного монологу;
  • не обирати ведучих. Вчитель – це головна людина в освітньому процесі;
  • не обирати занадто складні завдання. Перший урок – це не перевірка знань, не контрольна і не самостійна роботи;
  • не створювати ситуацій, які мають на меті конкуренцію;
  • не концентрувати увагу на декількох учнях, давати можливість долучатись до обговорення всім охочим.

      Головна правило першого уроку – спланувати завчасно, продумати всі деталі та проводити його з неймовірним бажанням подарувати здобувачам освіти відчуття святковості, радості.

          Стаття «Перший урок у новому навчальному році. На що звернути увагу?» розміщена на сайті «Всеосвіта» за посиланням:

https://vseosvita.ua/news/pershyi-urok-u-novomu-navchalnomu-rotsi-na-shcho-zvernuty-uvahu-42767.html

Можна скористатися розробками уроків «30 років Незалежності України – 30 уроків: Інформаційно-методичні матеріали для проведення Дня знань та Першого уроку в 2021/2022 навчальному році», розміщені на сайті «Ерудит.нет» за посиланням: https://erudyt.net/vixovni-zaxodi/konspekti-do-1-veresnya/page/2

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора